1912 Bygget som hvalbåt ALMIRANTE GONI ved Framnæs mek.Verksted,
Sandefjord for Sociedad Ballenera de Magallanes (P.A.de.Bruyne -
A.Andersen,Sandar), Punta Arenas, Chile

1916 Solgt til A/S Hektor (N.Bugge), Tønsberg. Samme navn
Nytt kj.signal: WLHK. Tonnasjen oppjustert til 171 brt.
Satt i fangst ved South Shetland Island

1924 (10) Solgt til Compania Ballenera Espanola (Lorentz Bruun), Algeciras,
Spania. Samme navn

1925 Bruun & von der Lippe overtok for Lorentz Bruun

1925 (12) Solgt til Winge & Co., Oslo. Omdøpt til VESLEGUT
Nytt kj.signal: LFTG. Tonnasjen: 168 brt. (Fiskernr: O-30-O)

1927 Solgt til Hvalfanger-A/S Blomvaag (Leif Bryde), Sandefjord.
Samme navn. Fiskerinr.: V-9-S

1929 Solgt/Overført til Hvalfanger-A/S Blomvaag (Aksel Bye),
Blomvaagen / Bergen. Samme navn. Fiskerinr.: H-181-H

1933 Solgt/Overført til A/S Blomvaag Hval ( Joh.A.Hojem), Bergen
Samme navn. Fiskerinr.: H-181-H Nytt kj.signal: LHNA

1939 (9) Utleid til Den Norske Marine for bruk som vaktfartøy.

1940 (9/4) Tatt av tyskerne på Marineholmen. Overført til Die Deutsche Kriegsmarine og omdøpt til RATTE. Oppsatt i Hafenschutzflotille Bergen som NB-01 (NB =Norwegen Bergen)

1940 (7) Byttet nr. til NB-07

1940 (12) Overført til 55 vorpostenflotille med base i Florvåg som
Vorpostenboot RATTE V-5501

1945 Levert tilbake til eier og omdøpt til VESLEGUT igjen.

1947 Solgt til Oskar Frøyland, Minde/Bergen som solgte båten videre til Ole Otterlei m/fl. Ekkilsøy. Reg.havn Bergen

1948 Ombygd til fiskefartøy. 193 brt. 250 tdw. Satt inn ny motor:
Alpha Diesel 2 T, Enkv. 4 cyl. Dim.: 230 x 400 265 BHK Bygget av
Fredrikshavn Jernstøberi & Maskinfabrik, Fredrikshavn Fart 9,5 knop
Samme navn

1950 Endret reg.havn til Kristiansund. Fiskerinr.: M-27-BS

1965 Endret fiskerinr. til: M-27-AV (Trolig p.g.a kommunesammenslåing)

1967 Skiftet motor : Caterpillar Diesel 4 SC SA, Enkv. 8 cyl. Dim 159 x 203 565 BHK. Bygget av Caterpillar Tractor Co. Peoria III. Fart 10 knop

1968 (9) Brannskadet på fiskefeltet i Nordsjøen. Slept til Egersund hvor hun ble kondemnert

1969 Solgt til Jon Anton Swensen P/R, Bolga / Bodø
Ombygd til fraktebåt. Isolert rom for også å frakte kjølevare. Nye mål: 199 brt. 220 tdw. L. 118,3` B. 20,1` D. 11,8` Omdøpt til BOLGAGUTT

1972 (3) Solgt til Oskar Benjaminsen, Levanger / Bodø
Omdøpt til ULLA-BRITH

1974 (10) Solgt til PR Odd Eide & Sønner, Bogen i Kvæfjord / Bodø
Omdøpt til EIDE JUNIOR.Omrigget til sandbåt

1975 Målebrev : 199,78 brt. Loa. 36,04m L. 33,91m B. 6,11m D. 3,6m

1979 Ombygd til brønnbåt

1981 Solgt til Arvid Kiil, Havøysund / Hammerfest
Omdøpt til FRODE JUNIOR

1987 (4/11) Solgt til Kysttrans A/S, Havøysund / Tromsø for Kr. 700.000,- Samme navn

1995 (7) Nytt målebrev: 173 brt. Loa. 36,16m L. 32,3m B. 5,96m D. 3,96m

1998 Full overhaling av motor

2000 (10/2) Solgt til Veslegut A/S, Tromsø for Kr. 1.016.000,-
Omdøpt til VESLEGUT

2001 (13/8) Rederiet konkurs ( Tromsø skifterett)

2002 (29/5) Solgt til Willy Jacob Brochmann, Havøysund for Kr. 260.000,- Samme navn

2005 (11/11) Solgt til Lakseservice A/S, Bodø. Endret til Fritidsfartøy
Samme navn

2006 (4/7) Solgt til Jon Anton Henrik Swensen, Bolga for Kr. 70.000,-
Fremdeles reg.som fritidsfartøy. Samme navn

2011 (3/1) Solgt til Veslegut SA, Eide i Kvæfjord/Harstad. Samme navn

Informasjon fra Helge Lund, Håvard Eide og Håvard H. Salen.
Kilder: Det Norske Veritas, Lloyds register, Skipsregisteret, Register over fiskebåtmerking , Dag Bakka jr.